dijous, 31 d’octubre del 2013

VÍDEOS SOBRE LA INQUISICIÓ



Fent clic en la següent imatge teniu un programa complet dividit en cinc vídeos amb informació sobre la inquisició espanyola. Vos pot ajudar per a fer la recerca d'informació.

dimarts, 29 d’octubre del 2013

LA IL.LUSTRACIÓ EN VÍDEO.

En aquesta entrada vos presentem alguns materials sobre la Il.lustració en vídeo que vos aprofitaran en la vostra tasca d'investigació.

 

dilluns, 28 d’octubre del 2013

QUI SÓN ELS VOSTRES PRÍNCEPS DEL POBLE?

Tota la nostra tasca d'investigació i reflexió a l'assignatura d'Ètica ens conduirà a enfrontar-se a aquest interrogant; a pensar ben bé qui són eixes persones o institucions modèliques per a nosaltres i que actuen com a fars a les nostres vides, que són exemples per a nosaltres.

Ací vos deixem la presentació del nostre projecte, vos atreviu?


INFORMACIÓ SOBRE LA IL.LUSTRACIÓ

diumenge, 27 d’octubre del 2013

ELS DOSSIERS D'ACTIVITATS D'HISTÒRIA

Ací vos presentem una sèrie de materiasl per a realitzar els treballs d'Història. Versen sobre la Inquisició, el Judici a les bruixes de Zugarramurdi i el pensament il.llustrat al respecte d'aquesta institució.

La Inquisició. Francisco de Goya y Lucientes.


QUÈ VA SER I SUPOSAR REALMENT LA INQUISICIÓ?

QUÈ EN PENSAVEN ELS IL·LUSTRATS?ACABAREN AMB AQUESTA INSTITUCIÓ RELIGIOSA?








ES VAN OPOSAR ELS IL.LUSTRATS AL PODER?
COM VAN DEFENSAR LA LLIBERTAT?
QUINES ALTERNATIVES PROPOSAREN 
EN POLÍTICA I EN ECONOMIA?








divendres, 25 d’octubre del 2013

SEGUIR LA PISTA ... A LA CIÈNCIA DEL XVIII

Estem ja endinsant-se al projecte, a poc a poc però sense pausa i ara correspon a les ciències naturals fer la seua entrada en escena.

Els mestres de Biologia vos presentem la nostra proposta sobre la ciència del segle de les Llums, la Il·lustració. La llum va ser un fenomen molt estudiat durant aquest període i per un dels grans científics i pensadors de la Història, a saber: Sir Isaac Newton, però a més a més la llum és la metàfora per excel·lència del coneixement, del saber, de la ciència des dels temps de l'Antiga Grècia. 


Anem a estudiar un poc com aquesta llum del coneixement va envair tota Europa i es va estendre arreu del món a través de les grans personalitats, de les societats científiques, dels nous descobriments que canviaren el món per ser el que és avui en dia. 

Al document següent trobareu tot el material necessari per confeccionar els vostres TRÍPTICS en grup. Aquest és el producte que vos demanem.





dimarts, 22 d’octubre del 2013

ELS PONTS DE KÖNIGSBERG

LEONHARD EULER
KONIGSBERG



















Leonhard Euler va ser un físic i matemàtic suís que va viure a Rússia i Prússia durant la major part de la seua vida. Es un dels grans matemàtics de la història junt a Arquímedes, Gauss i Newton. Al projecte treballarem sobre un dels seus problemes: Els ponts de Königsberg, aquesta petita ciutat de la Prússia Oriental on va nàixer i viure tota la seua vida un filòsof imprescindible en la Il.lustració, Immanuel Kant. 

Ací teniu la documentació que treballarem en MATEMÀTIQUES aquestos dies:


LAS HUELLAS DE LA LITERATURA

Aunque no lo parezca, muchas son las conexiones que nuestro siglo tiene con el período ilustrado; por esta razón, desde castellano os proponemos una investigación un tanto peculiar relacionada con las huellas que quedan en nuestras calles de aquel período y, concretamente, de los autores del siglo XVIII y, también, del siglo XIX. ¿Nunca te has preguntado de dónde salen los nombres que ponemos a las calles? ¿Sabrías decir qué autores están presentes en nuestros pueblos? ¿Qué hicieron para que hoy los recordemos? Si te atreves a pensar, descubre lo que tenemos preparado...
 
                                Open publication - Free publishing - More casteklano

¿Crees que podrás ser un buen detective?

divendres, 18 d’octubre del 2013

LA IDENTITAT D'EULER



Per iniciar el treball sobre la Identitat d'Euler esteu fent una recerca sobre diferents temes. Són:


  • El número “e”
  • El número PI
  • Els complexes i la expressió “i”
  • El “1”
  • El  “0”
  • Aplicacions de la fórmula


PAUTES DEL TREBALL:

Recordeu que cada grup de la classe haurà de fer una presentació d'uns 10 minuts aproximadament i que caldrà utilitzar unes 4 ó 5 diapositives de power point o altre programa.  Aquesta presentació la podeu pujar al vostre bloc del projecte i utilitzar-la des d'allí per a l'exposició. 
Quan la teniu dissenyada al programa, cal pujar-la a un servidor extern com SLIDESHARE al que cal tenir un perfil. Una vegada la teniu pujada, a la part inferior trobareu una ferramenta que indica SHARE (compartir) i al clicar apareixen dos codis. CAL QUE COPIEU EL CODI EMBED en la zona html de l'entrada del vostre bloc que haveu obert per a aquest treball.


No oblideu RESPECTAR LES NORMES DE PUBLICACIÓ.
Les etiquetes seran: 1er trimestre, Matemàtiques, presentació

dijous, 17 d’octubre del 2013

PRESENTEM EL PROJECTE "ATREVEIX-TE A PENSAR"



Benvinguts i benvingudes, 
Com a conductors de l'espectacle, l'equip docent de 4t ESO vos el presentem i vos animen a participar, a gaudir i a aprendre junts.



Aquesta presentació va ser interactiva. Nosaltres proposem, preguntem i vosaltres anireu apuntant als posits i col.locant als panells. Tot el material vos el presentarem organitzat en la ferramenta Wallwisher als links que vos presentem ací. 

QUÈ EN PENSEU INICIALMENT SOBRE  ....?

Per què és importamt la Il·lustració? 
Quina relació té aquest moviment amb el segle XXI? 
Quins avanços es varen produir al segle XXI per arribar on estem avui? 
Quins elements qüestionaren o criticaren els il·lustrats de la societat del segle XVIII?
 Per què els segle XVIII es coneix com a Segle de les Llums? 


ARA COMENCEM A PENSAR ...




QUINES SÓN LES VOSTRES IMPRESSIONS INICIALS? QUÈ EN PENSEU DE LA PROPOSTA QUE VOS HEM FET? 

Wallwisher 2http://padlet.com/wall/hxdbvunpmu): 


dimecres, 16 d’octubre del 2013

LES BRUIXES DE ZUGARRAMURDI AL CINEMA!

Cova de Zugarramurdi (Navarra)
El dia 16 d'octubre l'alumnat de 4t ESO va fer la seua primera eixida extraescolar. En aquesta ocasió van aprofitar per anar al cinema i veure -quasi d'estrena- la pel.lícula d'Alex De la Iglesia, LES BRUIXES DE ZUGARRAMURDI. 

La tria no va ser casual ... Què té a veure la pel.lícula amb el nostre projecte? No tracta de la descoberta de la llibertat, de l'ús de la raó ...? Ara és cosa de bruixes?